שיטת החקר בה אשתמש על מנת לחקור את הדילמה שלי היא פנייה למספר גורמים כמו מפיקי הרשות השנייה,מפיקי תוכנית ריאליטי וטלוויזיה חינוכית בנוסף אפנה להורים וצופי ריאלטי בכלל.
תוכנית מחקר:
את מפיקי הרשות השנייה ומפיקי תוכניות ריראליטי אשאל מספר שאלות-
1.כיצד מתנהל סינון ואיך בוחרים אלו קטעים להציג בזמן השידור ואילו לא?
2.מה דעתם על כך שאולי תוכניות ריאליטי ותהטלוויזיה בכלל מטרתם לחנך מאחר והשפעתם גבוהה מאוד?
3.האם בעקבות פניות הצופים לגבי אירועים שונים שקרו הם משנים או מאזנים תכנים?
את הטלוויזיה החינוכית אשאל:
1.האם מתפקידה של הטלוויזיה היא לחנך או לצורך בידור בלבד?
2.מה הם חושבים על תוכניות הריאליטי והתוכן שלהם.
בנוסף אפנה להורים ואשאל אותם-
1.האם מסכימים לילדיהם לצפות בתוכניות ריאליטי
2.האם הם חושבים שהתכנים בריאליטי הם אלימים ולא חינוכיים ויש לשנותם?
3.מדוע לא מפעילים את אופציית החסימה על תוכניות טלוויזיה שונות אם לא אוהבים את התוכן המוצג?
שאלון קצר אותו שלחתי למספר הורים- https://docs.google.com/forms/d/1fKjSZ_bWkfxugPBR87VczhyhWS5rVWc5lM8mynEtVAg/edit
בעקבות מחקר בסוציולוגיה שעשיתי לגבי תוכניות טלוויזיה אלימות והשפעתם על בני הנוער ,אעזר בשאלון שהכנתי כחלק מהעבודה המעשית-
ממצאים-
מתוך שאלון בו בחנתי הורים שונים ואת דעותיהם כלפי תוכניות הרילטליטי ותוכנם-
שאלון לעבודת גמר בתקשורת
מתוך מחקר אותו ערכתי במגמת מדעי החברה לגבי אלימות בתווכניות טלוויזיה והתפרשותם על עמדותיהם של בני נוער:
תוכנית מחקר:
את מפיקי הרשות השנייה ומפיקי תוכניות ריראליטי אשאל מספר שאלות-
1.כיצד מתנהל סינון ואיך בוחרים אלו קטעים להציג בזמן השידור ואילו לא?
2.מה דעתם על כך שאולי תוכניות ריאליטי ותהטלוויזיה בכלל מטרתם לחנך מאחר והשפעתם גבוהה מאוד?
3.האם בעקבות פניות הצופים לגבי אירועים שונים שקרו הם משנים או מאזנים תכנים?
את הטלוויזיה החינוכית אשאל:
1.האם מתפקידה של הטלוויזיה היא לחנך או לצורך בידור בלבד?
2.מה הם חושבים על תוכניות הריאליטי והתוכן שלהם.
בנוסף אפנה להורים ואשאל אותם-
1.האם מסכימים לילדיהם לצפות בתוכניות ריאליטי
2.האם הם חושבים שהתכנים בריאליטי הם אלימים ולא חינוכיים ויש לשנותם?
3.מדוע לא מפעילים את אופציית החסימה על תוכניות טלוויזיה שונות אם לא אוהבים את התוכן המוצג?
שאלון קצר אותו שלחתי למספר הורים- https://docs.google.com/forms/d/1fKjSZ_bWkfxugPBR87VczhyhWS5rVWc5lM8mynEtVAg/edit
בעקבות מחקר בסוציולוגיה שעשיתי לגבי תוכניות טלוויזיה אלימות והשפעתם על בני הנוער ,אעזר בשאלון שהכנתי כחלק מהעבודה המעשית-
נספח מספר 1 -
שאלון
שלום רב,
השאלון
שלפניכם נכתב במסגרת עבודת מחקר במדעי החברה.
השאלון
הינו אנונימי, אין צורך לכתוב שם.
תוצאות
השאלון ישמשו רק לצורך המחקר אותו אנו מבצעים ולא יעשה בו שימוש אחר.
נבקשכם
לענות בכנות על השאלות ולהקפיד על ההוראות.
שימו לב
! אין תשובות נכונות או לא נכונות ענו כרצונכם.
נודה לכם
על שיתוף הפעולה במילוי השאלון !
ציין את גילך: _____________________
ציין : סמן בעיגול
ילד\ה /
נער\ה
לפניך
היגדים סמן בעיגול את המספר המציין את מידת הסכמתך עם ההיגד:
לפי
ההנחיות להלן :
כלל לא
מסכים לא מסכים מסכים במידה מועטה מסכים מסכים במידה רבה
1 2 3 4 5
1. אני
צופה בטלוויזיה יותר משלוש שעות ביום:(התנהגותי)
1 2 3 4 5
2. בשעות
הפנאי אני צופה בטלוויזיה:(התנהגותי)
1 2 3 4 5
3.אני
פועל באלימות כלפי מישהו שמהווה איום עליי: (התנהגותי)
1 2 3 4 5
4. אני
הייתי שותף\ה למקרה אלימות בזמן האחרון:(התנהגותי)
1 2 3 4 5
5.אני
מרגיש שהצפייה בתכניות טלוויזיה השפיעה על השימוש שלי בקללות: (רגשי)
1 2 3 4 5
6.
אני נרתע\ת כאשר ישנן סצינות אלימות בתכניות טלוויזיה:(רגשי)
1 2 3 4 5
7.
אלימות בתכניות טלוויזיה לא מפריעה לי:(רגשי)
1 2 3 4 5
8. אני
מרגיש/ה סיפוק כשאני צופה בתכניות אלימות בטלוויזיה: (רגשי)
1 2 3 4 5
9. אני
חושב\ת שאלימות היא דרך לפתרון בעיות: (קוגנטיבי)
1 2 3 4 5
10. אני
חושב\ת שהתכניות בהן אני צופה משפיעות על התנהגותי לאלימות:(קוגנטיבי)
1 2 3 4 5
11. אני
חושב\ת שאני צופה בתכניות אלימות:(קוגנטיבי)
1 2 3 4 5
12. אני
חושב\ת שיש להימנע מהצגת אלימות בטלוויזיה:(קוגנטיבי)
1 2 3 4 5
ממצאים-
מתוך שאלון בו בחנתי הורים שונים ואת דעותיהם כלפי תוכניות הרילטליטי ותוכנם-
שאלון לעבודת גמר בתקשורת
מתוך מחקר אותו ערכתי במגמת מדעי החברה לגבי אלימות בתווכניות טלוויזיה והתפרשותם על עמדותיהם של בני נוער:
רמת אלימות בעקבות הצפייה:
שעות צפייה
|
נתונים
|
צופים מעל 3 שעות בטלוויזיה
|
2.95
|
צופיםמתחת לשלוש שעות בטלוויזיה
|
2.5
|
הסבר מילולי:
מתוך הגרף והשאלון מצאנו כי רמת האלימות הושפעה בעקבות הצפייה בטלוויזיה .
מתוך הגרף נמצא כי בני נוער הצופים מעל 3שעות ביום בטלוויזיה אלימים יותר בדעותיהם והתנהגותם מאשר בני נוער הצופים מתחת לשלוש שעות ביום בטלוויזיה.
רמת האלימות של בני נוער הצופים מעל לשלוש שעות ביום היא 2.95 לעומת רמת בני נוער הצופים מתחת לשלוש שעות ביום בטלוויזיה 2.5.
רמת האלימות של בני נוער הצופים מעל לשלוש שעות ביום היא 2.95 לעומת רמת בני נוער הצופים מתחת לשלוש שעות ביום בטלוויזיה 2.5.
בנוסף שלחתי שאלות למספר גורמים אך טרם קיבלתי תשובה-
-הטלוויזיה החינוכית
-הרשות השנייה
-אבוט רייפ המאירי הפקות
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה